Ce poți face pentru a dormi mai bine în timpul sarcinii?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Sarcina nu este doar o perioadă în care să vă pregătiți pentru venirea pe lume a noului membru al familiei, ci și ultima oportunitate – cel puțin pentru următorii doi ani – de a dormi mai bine. Cu alte cuvinte, nu neglijați importanța somnului în timpul sarcinii, mai ales că acum o odihnă sănătoasă va fi deosebit de benefică atât pentru viitoarea mămică, cât și pentru bebeluș.

Din păcate, multe femei însărcinate se confruntă cu mari probleme în ceea ce privește calitatea odihnei. Iată câteva sfaturi simple care vă pot ajuta să beneficiați de un somn mai bun pe toată perioada sarcinii:

Nu neglijați pernele suplimentare. Arsurile la stomac în ultima parte a sarcinii apar din cauza faptului că fătul în creștere apasă pe organele abdominale, inclusiv pe stomac. Sucul gastric acid este, de obicei, ținut în stomac de către sfincter, sfincterul acționând ca o supapă musculară între stomac și esofag. Dar conținutul ridicat de progesteron, adică hormonul care are grijă de sarcină, are un efect relaxant atât asupra mușchilor uterului, cât și asupra sfincterului. Drept urmare, acidul ajunge prin esofag și provoacă dureri, usturime și arsuri. Cu cât vă întindeți mai în jos, cu atât sucul gastric ajunge mai sus în esofag. Nu vă grăbiți să luați antiacide, mai ales dacă medicul nu v-a recomandat. O pernă suplimentară vă poate ajuta să ridicați ușor partea superioară a corpului. Perna ar trebui să fie suficient de mare pentru a vă susține capul, gâtul și umerii. Puteți comanda online perne speciale pentru perioada sarcinii, care vin în ambalaje biodegradabile și pe care le puteți începe să le folosiți pe loc, fără o spălare prealabilă.

Faceți câteva exerciții simple înainte de culcare. Crampele la nivelul gambelor în timpul somnului apar în cazul multor femei însărcinate. Acestea pot fi un simptom care indică faptul că organismului îi lipsește macronutrienți importanți, cum ar fi calciu, magneziu și vitamina B6. Asigurați-vă că îi spuneți medicului personal despre aceste simptome pentru ca el să vă poată prescrie un tratament medicamentos și, eventual, să vă ajute să vă ajustați regimul alimentar. De asemenea, puteți face câteva exerciții simple pentru a vă întinde mușchii gambei înainte de a merge la culcare. De mare ajutor vă poate fi o mică rolă sub picioare, dacă suferiți de picioare umflate. Puteți folosi o pernă decorativă sau o pătură ușoară, pliată de mai multe ori, pentru a vă ridica foarte puțin picioarele în timpul somnului.

Dormiți pe partea stângă. De îndată ce burtica devine vizibilă, ar trebui să vă obișnuiți să dormiți pe partea stângă. Este clar că dormitul pe burtă este pur și simplu inconfortabil, așa că dormitul pe partea stângă va fi mai odihnitor, și asta pentru că vena cavă inferioară este situată în partea dreaptă. Vena cavă inferioară este cea mai mare venă din corpul nostru care colectează sânge din întreaga jumătate inferioară a corpului. Răsucirea acestei vene în timpul sarcinii poate provoca dificultăți de respirație și dureri de spate. Desigur, fătul va simți și el un anumit disconfort. Dormitul pe partea stângă va preveni răsucirea venei și va îmbunătăți circulația sângelui. Nu toate femeile însărcinate vor simți diferența dintre somnul pe partea dreaptă și cel pe partea stângă, dar dacă dormiți incomod, încercați această poziție.

Hidratați-vă nasul. Femeile sunt foarte sensibile la umiditate în timpul sarcinii și multe dintre ele se plâng că au mucoasa nazală uscată, așa că nu pot adormi. Dacă vă aflați în această situație, puteți opta pentru un umidificator în dormitor, care va fi de mare folos mai ales în timpul iernii, când aerul este excesiv de uscat din cauza încălzirii centrale. De asemenea, puteți încerca spray-uri saline, precum sunt cele recomandate în cazul unei răceli. Desigur, discutați cu medicul personal dacă puteți folosi un astfel de spray nazal. Cert este că hidratarea mucoasei nazale ajută multe femei însărcinate să adoarmă mai repede și să doarmă mai bine.

Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *