Alimentația în sarcină – iată 5 lucruri pe care să le ai în vedere!

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Cele nouă luni de sarcină aduc cu ele modificări în stilul de viață al femeii însărcinate. Nu trebuie să mănânci cât pentru doi, chiar dacă în pântec crește și se dezvoltă un bebeluș, fiind suficient să mănânci exact ceea ce trebuie pentru ca micuțul tău să poată veni pe lume perfect sănătos.

Prima vizită la medicul specialist obstretician după întârzierea menstruației s-ar putea să îți confirme că ești însărcinată. De aici, apar și numeroase lucruri pe care trebuie să le schimbi, de la vizitele la medic, care trebuie să fie frecvente, realizarea tuturor analizelor de sarcină necesare și până la schimbări în obiceiurile alimentare și mișcare. Sarcina nu este o boală, este o stare frumoasă cu care trebuie să te obișnuiești de dragul bebelușului. Desigur, primele simptome ale sarcinii, precum greața sau vărsăturile nu sunt nici pe departe tocmai plăcute, însă trebuie să știi că vor trece, fiind nevoie de puțină răbdare.

Iată mai jos 5 lucruri pe care să le ai în vedere despre alimentația în sarcină:

1. Renunță la vicii – acesta este un prim aspect și poate cel mai important lucru pe care trebuie să îl faci. Trebuie să încerci ca încetul cu încetul să renunți la fumat, alcool sau la alte obiceiuri nesănătoase. Nu îți mai sunt permise nici măcar nopțile petrecute în cluburi, orele de somn pierdute putând dăuna bebelușului din burtica ta. Mai mult ca sigur medicul îți va comunică că este cazul să te îndepărtezi de toate aceste lucruri, putându-i face rău bebelușului.

2. Consumă doar o singură cafea pe zi – nu este cazul să faci excese nici în această privință. Dacă nu poți să renunți definitiv la cafea, atunci ar fi bine să consumi aceste capsule de cafea, fiind mai slabă. Dacă iubești gustul boabelor de cafea proaspăt râșnite, atunci ai putea alege această cafea boabe, de cea mai bună calitate. Este indicat să nu faci abuz și să ceri sfatul medicului ori de câte ori ai nelămurire.

3. Mănâncă multe fructe și legume verzi! Se spune că acestea conțin mult acid folic, atât de necesar în timpul celor nouă luni de sarcină. Ai putea încerca broccoli, varză, mazăre, salată, castravete, fiind foarte sănătoase. Dacă vei avea un aport suficient de acid folic bebelușul va fi ferit de spina bifida, o afecțiuni foarte gravă. În plus, fructele și legumele de orice fel nu trebuie să lipsească din alimentația ta din timpul sarcinii, având numeroase vitamine și minerale, tocmai bune pentru o creștere sănătoasă.

4. Renunță la excese, grăsimi, dulciuri – toate acestea fac mult rău și de aceea trebuie să fii prudentă și să le scoți definitiv din alimentație. Ai putea înlocui sucurile din comerț cu cele din fructe naturale preparate acasă, la fel cum prăjelile ar putea fi înlocuite cu carnea la grătar sau la cuptor. Grăsimile nesănătoase vor putea fi înlocuite cu grăsimile din pește, precum Omega 3, iar dulciurile din comerț ar putea fi înlocuite de cele făcute acasă. În toate situațiile s-a găsit o soluție și toate acestea sunt posibile de dragul bebelușului.

5. Hidratează-te – și de această dată ai nevoie de minim doi litri de apă pe zi pentru a fi sănătoasă. Se spune că cu cât vei consuma mai multe lichide, cu atât vei fi mai sănătoasă și vei putea să îi oferi bebelușului o creștere perfectă.

Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *