Acid folic, magneziu și fier în sarcină – 3 lucruri absolut necesare

Un copil sănătos se vede din sarcină, iar acest lucru rezultă din conduita alimentară a mamei din timpul celor nouă luni. Cu alte cuvinte, grija pentru puiul tău pornește uneori chiar înainte ca pântecul să prindă viaţă, din preconcepţie.

Acidul folic, fierul, calciul, dar și alte vitamine și minerale sunt esențiale în sarcină pentru sănătatea fătului aflat în burtica mamei și reprezintă uneori grija pentru ca micuțul să poată crește și să se poată dezvolta așa cum ar trebui. Nici o femeie nu ar trebui să se confrunte în sarcină cu un dezechilibru nutrițional și mai ales cu carențe de fier, magneziu și acid folic. Deși pare uneori greu, analizele pot arăta care este procentul de care ar mai avea nevoie mama în așa fel încât să fie sigură că va aduce pe lume bebelușul pe care îl așteaptă, roșu în obraji, demonstrând sănătate.

  1. Fierul, important pentru mamă și bebeluș

Fierul este la fel de important în sarcină, ca și mai înainte de cele nouă luni.
Cu toate acestea, creșterea volumului sanguin va putea determina o creștere a necesarului de fier pentru ca femeia să dea naștere unui bebeluș sănătos tun. Și pentru a evita riscul anemiei feriptive în sarcină, cu nivele mici de hemoglobină si hematocrit se recomandă suplimentele de fier. Despre lipsa de fier simptome poți afla mai multe de la medic, astfel că vei afla de ce este important să consumi alimente sănătoase. Carnea, legumele verzi (spanac, mazăre, varză, broccoli, fasole verde), dar și alimentele bogate în vitamina C care vor ajuta la absorbția fierului în organism sunt esențiale. Suplimentarea cu fier se va face întotdeauna numai cu sfatul medicului specialist. De obicei, se recomandă doze mici, evitându-se astfel starea de constipație, durerile abdominale, dar și alte probleme gastrointestinale.

  1. Magneziu, calciu și vitamina D – ai grijă la dieta în sarcină

Și cum în sarcină se formează un bebeluș, este nevoie și de magneziu, calciu și vitamina D. Sistemul osos al acestuia necesită un consum mare de lactate și cereale, dar și expunerea potrivită la soare, potrivit sfaturilor medicului specialist. Calciul poate fi luat din produsele lactate, dar și din ouă. De asemenea, o carență de magneziu ar putea determina stări de anxietate, depresie, stare de oboseală, spasme musculare, ba chiar și palpitații, tensiune arterială crescută sau probleme digestive. O dietă bogată în magneziu va conține migdale, piept de pui, carne de vită, ciuperci, spanac, brocolli.

  1. Acidul folic ferește bebelușul de malformațiile de tub neural

Acidul folic este recomandat pornind cu minim trei luni mai înainte de a concepe, mai ales atunci când se constată că femeia prezintă un astfel de deficit. Fiind o vitamină din grupul B, aceasta este esențială pentru sănătatea bebelușului, prevenind spina bifida și afecțiunile de tub neural care ar putea urma.

Legumele cu frunze verzi, precum varza, salata, broccoli, mărarul, mazărea, dar și orezul brun ori anumite tipuri de cereale îl conțin, iar acestea trebuiesc consumate din destul. În cazul în care medicul constată se vor putea recomanda suplimente (aproximativ 400 micrograme, însă totul diferă de la pacient la pacient, în funcție de evaluările specialistului). O doză mai mare va putea fi recomandată în cazul în care mama este diabetică ori atunci când are în antecedentele medicale sarcini cu defecte de tub neural ori spina bifida. Cu toate acestea, nu luați astfel de suplimente fără recomandarea medicului specialist.

Indiferent de situație, orice doză de vitamine și minerale are nevoie de recomandarea medicului. Însă atunci când consumați alimente bogate în fier și acid folic în sarcină nu va trebui să vă rețineți – sunt sănătoase și conforme cerințelor puiului aflat în burtica voastră.

Într-un cuvânt, nu uitați – legumele verzi sunt mai sănătoase decât credem și recomandate în cantități destul de mari în toate săptămânile de sarcină.

 

MAMĂ DE PROFESIE PE FACEBOOK
Urmărește-ne zilnic pe Facebook

Ai ceva de adăugat?...

*