5 lucruri de care să ții cont în sarcină

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Sarcina este o perioadă frumoasă din viața unei femei, însă ai nevoie de multă atenție și mai ales de supraveghere medicală de specialitate. Încă din momentul în care ai efectuat testul de sarcină ar fi bine să te programezi la medic în vedere confirmării sarcinii și pentru a afla ce ai de făcut pe mai departe, pornind de la analizele de specialitate și până la stilul de viață sănătos.

 Iată mai jos 5 lucruri de care să ții cont în sarcină:

1. Mergi la medic!

Medicul este persoana cea mai avizată pentru a-ți oferi recomandările de specialitate cu privire la sarcină, așa că programează-te din timp. Alege un medic bun, pe care îl poți găsi la Medlife în Brașov sau într-o altă clinică de specialitate. Pentru a fi sigură că ai ales în cunoștință de cauză, poate că ar fi potrivit să ceri sfatul unor prietene sau apropiați ai familiei care au trecut de curând printr-o situație similară. Urmărește cu atenție recenziile medicilor, acestea te vor ajuta să iei cea mai bună decizie.

2. Respectă lista de analize pe care medicul ți-o recomandă, dar și serviciile de ginecologie potrivite perioadei!

Analizele sunt obligatorii în timpul celor nouă luni de sarcină, pornind chiar din primele săptămâni de sarcină. De aceea, atunci când medicul îți recomandă, este bine să efectuezi analizele de sarcină obligatorii, care vor valida starea bebelușului. De exemplu, screening-ul de primul trimestru se va efectua între săptămânile 11-14 de sarcină și nu mai târziu, rezultatele fiind importante pentru medic. Dintre analizele ce trebuiesc efectuate amintim hemoleucograma completă, Rh și grupa de sânge a ambilor parteneri, analizele pentru depistarea infecțiilor precum toxoplasmoza, citomegalovirus sau rubeola, dar și a bolilor cu transmitere sexuală. Dublul test, dar și ecografiile de morfologie fetală completează lista analizelor obligatorii în sarcină.

3. Alimentație sănătoasă! Pentru a avea un bebeluș sănătos trebuie să mănânci sănătos. Adesea se spune că suntem ceea ce mâncăm, așa că ar fi bine să ai grijă ca în toată această perioadă să renunți la alimentele bogate în grăsimi, zahăr și sare, la alimentele prăjite și să încerci să consumi cât mai multe fructe și legume în stare proaspătă. Legumele verzi sunt recomandate pentru conținutul de acid folic, prevenind astfel spina bifida sau alte malformații de tub neural. De asemenea, se recomandă să se renunțe la vicii, precum fumat sau consumul excesiv de cafea. Alcoolul este interzis în timpul celor nouă luni de sarcină.

4. Stilul de viață sănătos este o altă recomandare pentru orice gravidă. Acesta are în vedere atât alimentația sănătoasă, cât și multă mișcare. Nu ezita să alergi, să te plimbi în aer liber și să stai cât mai departe de poluare. Înotul, lamaze sau pilatesul sunt exerciții permise în sarcină, atâta timp cât există recomandarea medicului în acest sens.

5. Dormi cât mai mult! În sarcină ai nevoie de cât mai multă odihnă. După naștere urmează o perioadă mai grea, cu nopți nedormite, așa că ar fi bine să te odihnești cât mai mult. În această perioadă ai nevoie de timp și pentru tine, așa că poți profita la maxim, poți dormi mult, te poți plimba și te poți răsfăța aproape cu orice îți dorești.

Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *