4 sfaturi nutriționale pentru femeile vegetariene însărcinate

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Nu puține sunt femeile însărcinate care urmează o dietă complet vegetariană, ovo-lacto-vegetariană sau lacto-vegetariană și sunt preocupate de o serie de întrebări. Unele femei se întreabă dacă trebuie să renunțe la regimul vegetarian dacă intenționează să rămână însărcinate sau sunt deja însărcinate sau ce alegeri alimentare vegetale ar trebui să facă astfel încât dezvoltarea bebelușului să nu fie compromisă.

Întâi de toate, trebuie menționat că femeile care urmează un regim vegetarian, lacto-vegetarian sau ovo-lacto-vegetarian nu trebuie să înceapă să consume carne dacă sunt însărcinate sau intenționează să rămână însărcinate, ci trebuie să își planifice cu grijă dieta, astfel încât să conțină toate substanțele nutritive esențiale.

În plus, s-a dovedit deja de nenumărate ori că o dietă vegetariană echilibrată susține în mod adecvat creșterea și dezvoltarea sănătoasă a fătului.

În rândurile următoare, vom menționa o serie de aspecte cărora trebuie să le acordați o atenție sporită atunci când planificați dieta pentru perioada sarcinii:

  1. Surse de antioxidanți. Pentru că în timpul sarcinii nu este permisă administrarea de medicamente, trebuie să vă protejați foarte bine organismul împotriva bolilor sezoniere și nu numai. Beneficiile ceaiului de soc sunt multe la număr, socul fiind un gardian de nădejde al sistemului imunitar. Ceaiul de soc conține compuși chimici numiți antocianidine, despre care se știe că au efecte imunostimulante. Prin urmare, dacă simțiți ușoare simptome de răceală, ceaiul de soc este un tratament sigur și eficient pentru ameliorarea simptomelor de răceală și gripă. De asemenea, pentru că are proprietăți antiinflamatorii și antioxidante, ceaiul de soc tratează afecțiunile sinusurilor.
  2. Consumul corespunzător de proteine. Nevoia de proteine este doar puțin mai ridicată în timpul sarcinii, așa că nu este nevoie să consumați carne. Laptele de vacă sau laptele de soia vă poate ajuta să vă îndepliniți nevoia de proteine. De asemenea, ouăle sunt surse excelente de proteine, în special albușul. Pentru pregătirea unei mese complete, luați în considerare alimentele bogate în proteine, cum ar fi fasole, linte, mazăre, nuci și unturi de nuci, semințe și unturi de semințe, precum și alimentele din soia. În plus, foarte multe cereale conțin cantități moderate de proteine. Se pot spune foarte multe despre proprietăți hrișcă, despre amaranth, quinoa, mei, bulgur, iar grâul și orezul integral sunt, de asemenea, opțiuni excelente de proteine care pot fi integrate cu ușurință în foarte multe preparate. Nu omiteți nici ovăzul, cartofii, spanacul, broccoli și porumbul. Dacă veți întâmpina probleme cu împlinirea cerințelor de proteine, este indicat să discutați cu dieticianul personal despre utilizarea unor suplimente, cum ar fi pudre proteice pe bază de cânepă, migdale sau mazăre.
  3. Acizi grași Omega-3. În perioada sarcinii, organismul are nevoi mai ridicate de acizi grași Omega-3, în special DHA, care joacă un rol principal în dezvoltarea creierului și funcției oculare ale fătului. Dacă nu mâncați pește, ar trebui să luați în considerare sursele vegetale de Omega-3, așa cum sunt microalgele, semințele de in, uleiul de in, semințele de cânepă și uleiul de cânepă, uleiul de rapiță, nuci, fasole, avocado, broccoli, conopidă și papaya. Unele alimente și băuturi sunt fortificate cu Omega-3 DHA pe bază de alge, cum ar fi ouă, lapte vegetal, suc de portocale, iaurt sau cereale.
  4. Femeile însărcinate au mare nevoie de fier, date fiind creșterea volumului sanguin și dezvoltarea fătului. Prin urmare, este recomandat consumul de alimente bogate în fier, cum ar fi spanac, salată, păstăi, fasole, leguminoase, tofu și cereale integrale. Consumul de alimente bogate în vitamina C în timpul meselor poate crește absorbția fierului.

În cele din urmă, femeile vegetariene care sunt însărcinate trebuie să îndeplinească nevoia organismului de zinc, de calciu, de vitamina D, acid folic și vitamina B12. Aceste vitamine și minerale sunt esențiale pentru sănătatea mamei și pentru dezvoltarea armonioasă a bebelușului. O dietă vegetariană echilibrată trebuie să includă cât mai multe leguminoase, cereale fortificate, nuci și semințe, germeni, crucifere și drojdie uscată inactivă.

Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *